گونتر: چه کسی میلیون‌ها دلار مالیات دهندگان را که برای مشوق‌های خودروهای برقی خرج می‌شود، پیگیری می‌کند؟


آخرین اخبار از لورن گانتر را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید

محتوای مقاله

590 میلیون دلار کجا رفت؟

تبلیغات 2

محتوای مقاله

خودروساز فورد روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال تغییر برنامه خود برای تولید خودروهای الکتریکی (EVs) در کارخانه خود در Oakville، اونت است و در عوض قرار است بیش از 2 میلیارد دلار برای بازسازی کارخانه برای ساخت وانت های سنگین مانند F250 هزینه کند.

نمادگرایی نمی تواند کامل تر باشد.

فورد نه تنها قصد ندارد در اوکویل خودروهای الکتریکی بسازد (نشانه‌ای که نشان می‌دهد این شرکت ممکن است در نهایت پذیرفته باشد که آینده تماماً الکتریکی نیست). در عوض، قرار است هر سال حدود 100000 کامیون Super Duty بسازد.

فورد از خودروهای برقی به سمت کامپکت‌های احتراق داخلی بسیار کوچک مانند EcoSport یا C-Max حرکت نمی‌کند، که فورد می‌گوید این خودروها “برای خانواده یا افراد آگاه به محیط زیست هستند.”

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

خیر فورد در جنگجوی جاده ای با وزن 3300 کیلوگرم (7300 پوند) که حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کند، همه کاره می شود.

این حرکت برای Oakville و ویندزور مجاور، جایی که موتورها در آنجا ساخته می شوند، خبر خوبی است. این دو شهر از سال آینده برای 1800 شغل پردرآمد جدید ایجاد خواهند کرد. این اقدام فورد را بسیار متفاوت از اعلامیه رقیب Stellantis می کند مبنی بر اینکه کارخانه 15 میلیارد دلاری باتری خودروهای الکتریکی آینده آن (تقریباً به طور کامل از طریق یارانه های دولتی و معافیت های مالیاتی تامین می شود) صدها کارگر کره ای و ژاپنی را استخدام خواهد کرد.
کارمندان جدید فورد باید کانادایی باشند.

در حالی که دولت ها (به ویژه دولت لیبرال فدرال) همچنان به این فانتزی زیست محیطی چسبیده اند که تمام خودروهای جدید فروخته شده در کانادا تا سال 2035 برقی خواهند شد، تغییر فورد در اوکویل نشان می دهد که مأموریت نخست وزیر جاستین ترودو و وزیر حفاظت از محیط زیست استیون چقدر نادرست است. روی ماشین برقی گیلبو

تبلیغات 4

محتوای مقاله

بازار حرف خودش را زده است. کانادایی‌ها نمی‌خواهند ماشین‌های برقی با اعدادی که دولت‌هایشان می‌خواهند داشته باشند.

در واقع، اتاوا تلاش می کند تا 20 درصد از تمام خودروهای جدید تنها در یک سال آینده الکتریکی شوند. وقتی بیش از 10 درصد از خودروهای جدیدی که در حال حاضر تولید می شوند، خودروهای برقی هستند، دیدن این که چگونه این اتفاق می افتد دشوار است.

فروش خودروهای برقی کاهش نمی یابد، در حالی که فروش خودروهای هیبریدی و خودروهای با موتور احتراق داخلی در حال افزایش است.

فورد احمق نیست اگر انتخاب تولیدی اشتباهی داشته باشد، دوام نخواهد آورد – اگر در زمانی که مشتریان آن‌ها را نمی‌خواهند، از خودروهای الکتریکی استفاده کند.

اکثر خودروسازان در چهار یا پنج سال گذشته درگیر هیاهوی وسایل نقلیه الکتریکی (و یارانه ها و مقررات دولتی) بوده اند. در حالی که مصرف‌کنندگان مرفه اسباب‌بازی‌های خودروهای الکتریکی خود را به عنوان نماد وضعیت می‌خریدند، بازار طبقه متوسط ​​از آن پیروی نکرد.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

حتی با وجود تزریق زیاد دلارهای مالیات دهندگان، مصرف کنندگان کانادایی در مورد عملی بودن و هزینه وسایل نقلیه الکتریکی تردید دارند.

افسر بودجه پارلمان تخمین زده است که تنها در دو سال گذشته، دولت های فدرال، انتاریو و کبک 53 میلیارد دلار برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و کارخانه های تولید وسایل نقلیه الکتریکی متعهد شده اند. این شامل میلیاردها یارانه برای مصرف کنندگان برای خرید خودروهای الکتریکی و میلیاردها دلار دیگر برای ساخت ایستگاه های شارژ در سراسر کشور نمی شود.

هیچ یک از این هزینه ها این واقعیت را تغییر نمی دهد که این کشور بزرگی است و به خصوص در زمستان، خودروهای برقی نمی توانند به اندازه خودروهای بنزینی پیش روند. هیچ جا آنقدر دور نیست.

و هزینه بیشتری دارند. و آنها برای مدت طولانی تری “سوخت گیری” می کنند. آنها سریعتر از لاستیک عبور می کنند. آنها در پیاده روها و پارکینگ ها دوام بیشتری دارند زیرا بسیار سنگین تر هستند. و به دلیل وزنشان در تصادفات آسیب بیشتری به سایر وسایل نقلیه وارد می کنند و در نتیجه بیمه آنها گرانتر است.

دولت فدرال تخمین می زند که 25 درصد از کانادایی ها در آینده تمام برقی قادر به خرید خودرو نخواهند بود.

که مرا به سوال اصلی خود بازمی گرداند: 590 میلیون دلار کجا رفت؟

من دوست دارم که فورد به تبلیغات سیاسی در مورد خودروهای الکتریکی گوش نداد و شروع به گوش دادن به مشتریان کرد. با این حال، زمانی که تبدیل اولیه کارخانه Oakville به خودروهای الکتریکی در سال 2020 اعلام شد، اتاوا و انتاریو توافق کردند که هر کدام 295 میلیون دلار برای پرداخت هزینه تبدیل کمک کنند.

من به عنوان یک مالیات دهنده، می خواهم بدانم سرنوشت این پول چه خواهد شد.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید