متا ردیاب اطلاعات نادرست CrowdTangle را از بین می برد


محتوای مقاله

سان فرانسیسکو – متا پلتفرم، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، CrowdTangle را تعطیل کرده است، ابزاری که به طور گسترده توسط محققان، ناظران و روزنامه نگاران برای نظارت بر پست های رسانه های اجتماعی، به ویژه برای ردیابی نحوه انتشار اطلاعات نادرست در سیستم عامل های شرکت استفاده می شود.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

تعطیلی روز چهارشنبه که متا در اوایل سال جاری اعلام کرد، اعتراض محققان و سازمان های غیرانتفاعی را برانگیخت. در ماه مه، ده‌ها گروه از جمله مرکز دموکراسی و فناوری، آزمایشگاه پزشکی قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک، دیده‌بان حقوق بشر و مرکز رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌گذاری دانشگاه نیویورک، نامه‌ای به شرکت ارسال کردند و خواستار ادامه این ابزار شدند. حداقل تا ژانویه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دسترس باشد.

در این نامه آمده است: «این تصمیم مکانیسم‌های نظارتی کلیدی قبل و بعد از انتخابات را به خطر می‌اندازد و تلاش‌های متا برای تضمین شفافیت در این دوره حساس و در زمان نگرانی برای اعتماد اجتماعی و دموکراسی دیجیتال را تضعیف می‌کند».

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

او افزود که CrowdTangle “ابزار مهمی برای کمک به محققان برای تجزیه و تحلیل حجم عظیم اطلاعات روی پلتفرم و شناسایی محتوای مخرب و تهدیدات بوده است.”

توسط ویراستاران توصیه شده است

در ماه مارس، بنیاد موزیلا، یک سازمان غیرانتفاعی، نامه مشابهی به متا ارسال کرد و از آنها خواست که این ابزار را که به صورت رایگان در دسترس بود، تا ژانویه ادامه دهند. این نامه توسط چندین گروه و دانشمند منفرد نیز امضا شد.

«برای سال‌ها، CrowdTangle بهترین شیوه‌های صنعت را برای شفافیت پلت‌فرم بلادرنگ ارائه کرده است. موزیلا در نامه‌ای گفت: «این یک راه نجات برای درک چگونگی انتشار اطلاعات نادرست، سخنان نفرت‌انگیز و سرکوب رأی‌دهندگان در فیس‌بوک است که گفتمان مدنی و دموکراسی را تضعیف می‌کند.»

تبلیغات 4

محتوای مقاله

متا جایگزینی برای CrowdTangle به نام Meta Content Library منتشر کرده است. اما دسترسی به آن محدود به محققان دانشگاهی و غیرانتفاعی است که اکثر سازمان های خبری را مستثنی می کند. منتقدان همچنین شکایت کرده‌اند که به اندازه CrowdTangle مفید نیست – حداقل هنوز.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، هفته گذشته در یک پست وبلاگی گفت که این شرکت در حال جمع‌آوری بازخورد در مورد کتابخانه متا محتوا از صدها محقق است تا آن را کاربرپسندتر کند و به آنها کمک کند داده‌های مورد نیاز خود را پیدا کنند. کار آنها.”

متا CrowdTangle را در سال 2016 خریداری کرد.

ویدیوی توصیه شده

در حال بارگیری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید