محتوای مقاله
14 روز گذشته برای کسانی که مانند دولت لیبرال فدرال ما، وسواس فرقه گونه ای برای نجات سیاره از طریق انتقال انرژی “سبز” دارند، دو هفته سخت بوده است.
تبلیغات 2
محتوای مقاله
اخبار از ابتدای ماه این است که فروش خودروهای برقی همچنان رو به کاهش است، هزینه انتقال جهانی به منابع انرژی جایگزین تریلیون ها (بله، تریلیون ها) بیشتر از چیزی خواهد بود که هر کسی تشخیص داده است، و اقدامات انجام شده تاکنون در حال حاضر انجام شده است. هزینه های سنگین تاثیر کمی بر انتشار گازهای گلخانه ای یا استفاده از سوخت های فسیلی داشته است که هر دو در دهه گذشته افزایش یافته اند.
حداقل در جهان غرب، جنبش «سبز» عمدتاً یک بازی طناز نخبگان «پیشرو» بوده است که با سرمایههای کلان توسط مصرفکنندگان و مالیات دهندگان (که معمولاً همان افراد هستند) تأمین مالی میشوند.
طی دو هفته گذشته، غول خودروسازی فورد اعلام کرده است که کارخانه Oakville خود را از تولید خودروهای الکتریکی به ساخت وانت های بزرگ احتراق داخلی تغییر خواهد داد، زیرا بازاری برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد و تقاضای زیادی برای کامیون های سنگین وجود ندارد.
محتوای مقاله
تبلیغات 3
محتوای مقاله
Lion Electric مستقر در کبک، که امیدوار است وسایل نقلیه جاده ای و اتوبوس تمام الکتریکی بسازد، 300 اخراج را اعلام کرده است، علاوه بر 220 نفری که در فوریه و آوریل اخراج شده اند. سهام آن اکنون در قلمرو پنی است.
توسط ویراستاران توصیه شده است
-
شرکت خورشیدی چینی به دلیل تعمیق بیش از حد مجبور به ورشکستگی شد
-
سرمقاله: طرح اقلیمی پریمیر 200 میلیارد دلار هزینه دارد
Umicore، سازنده باتری خودروهای الکتریکی، ساخت کارخانه 2.8 میلیارد دلاری خود را در شرق انتاریو علیرغم یارانه یک میلیارد دلاری اتاوا و کوئینز پارک به حالت تعلیق درآورده است.
و Northvolt که سال گذشته از تاخیر احتمالی در ساخت کارخانه 3 میلیارد دلاری خود در کبک خبر داد، ماه گذشته اعلام کرد که در حال انجام “بازبینی استراتژیک” کل تولید خودروهای الکتریکی خود است.
اکنون که مصرفکنندگان ثروتمندتر اسباببازیها و نمادهای وضعیت خودروهای الکتریکی خود را به دست آوردهاند، خریداران طبقه متوسط برای شارژ خودروهای برقی گرانتر، کمتر قابل اعتمادتر و نامناسبتر، همانطور که برنامهریزان دولتی و محیطبانان پیشبینی میکردند، عجله نمیکنند.
تبلیغات 4
محتوای مقاله
جاستین ترودو، نخست وزیر این هفته در سخنرانی خود در اتاوا اصرار داشت که 33 میلیارد دلاری که دولتش برای ساخت باتری و کارخانه خودروسازی برای وسایل نقلیه الکتریکی (همراه با 19 یا 20 میلیارد دلار از انتاریو و کبک) هزینه کرده است، خوب خرج شده است. این تضمین می کند که کانادا در خط مقدم رونق خودروهای الکتریکی آینده خواهد بود.
اما اگر رونق خودروهای الکتریکی هرگز اتفاق نیفتد، چه؟ برنامه ریزان دولتی اغلب در پیش بینی روندها و فناوری های آینده بد هستند. ما میتوانیم دهها میلیارد – صدها میلیارد – را به انرژی جایگزینی که هرگز بیشتر از یک بازیگر حاشیهای در تأمین انرژی کانادا نمیشود، فقط برای ارضای فانتزیهای زیستمحیطی لیبرالهای ترودو و دوستانشان در جنبش زیستمحیطی پمپاژ کنیم.
ویدیوی توصیه شده
پس از آن جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا آمد. یلن در سخنانی در برزیل، جایی که احتمالاً پوشش رسانهای کمتری به خود جلب کرد، گفت: انتقال انرژی که به طور کامل توسط دولت بایدن حمایت میشود، طی 25 سال آینده حداقل 4.1 تریلیون دلار در سال برای جهان هزینه خواهد داشت. در مجموع، این مبلغ بیش از 100 تریلیون دلار است.
تبلیغات 5
محتوای مقاله
این 3 درصد از تولید کل کالاها و خدمات جهان در هر سال است که فقط برای تغییر به منابع انرژی جایگزین است. این عدد خیره کننده ای است که بعید به نظر می رسد.
جای تعجب نیست که تحقیقات منابع طبیعی کانادا که این هفته منتشر شد نشان میدهد که اکثر کاناداییها نگران هزینه انتقال انرژی برای خانوادههای خود هستند و طرحهای دولت برای تشویق مصرفکنندگان به خرید وسایلی مانند خودروهای برقی و پنلهای خورشیدی «خانوادههای با درآمد بالاتر ترجیح داده میشوند». که از بسیاری جهات درست است.
مونیکا گوتینگر، مدیر مؤسسه علم، جامعه و سیاست دانشگاه اتاوا، گفت: اداره پست ملی که عموم مردم تا حد زیادی این گذار را می پذیرند، اما می خواهند بدانند که “چه کسی برای چه، چه زمانی و چگونه هزینه می پردازد؟”
اگرچه انتقال به انرژی سبز ممکن است دشوار و دور از دسترس باشد، اما پاسخ به این سوال ساده است: شما می پردازید.
به عنوان مصرف کنندگان، مالیات دهندگان و به احتمال زیاد هر دو، درآمد خانوار شما برای 100 تریلیون دلار فانتزی زیست محیطی هزینه می کند.
محتوای مقاله