یک پره غول پیکر توربین بادی به دریا افتاد.


محتوای مقاله

Taylon Breanne هر روز را با پیاده روی سریع بر روی شن های نرم ساحل Stone در جزیره Nantucket شروع می کند. یک روز صبح ماه گذشته، او متوجه چیزی غیرعادی شد: تکه‌هایی از چیزی که شبیه فوم سبز روی شن‌ها بود، همراه با روبان‌های براق که او قادر به شناسایی آن نبود.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

وقتی او متوجه منبع زباله شد، سردرگمی او به شوک تبدیل شد.

تیغه یک توربین بادی عظیم فراساحلی مچاله شد و بیشتر طول 351 فوتی خود را در بارانی از فایبرگلاس و کف در دریا فرو برد.

برن، 32 ساله، خود را به عنوان یک فعال آب و هوا توصیف می کند که 100 درصد از انتقال از سوخت های فسیلی حمایت می کند. اما یک تصادف ماه گذشته او را تکان داد. او نگران گیاهان و جانوران دریایی است که لاشه هواپیما را بلعیده است و اثرات طولانی مدت آن بر آب های اطراف نانتاکت.

او گفت: “ما نمی خواهیم یک آزمایش باشیم.” ما فقط می خواهیم توربین های بیشتری را متوقف کنیم تا زمانی که بفهمیم چگونه این کار را بهتر انجام می دهیم.”

حادثه 13 جولای یک شکست عمومی برای شکل حیاتی انرژی تجدیدپذیر است. این در Vineyard Wind، بزرگترین پروژه بادی فراساحلی کشور، تنها چند ماه پس از نصب و راه اندازی که مدت ها در انتظار آن بود، شروع به تحویل نیرو به شبکه نیوانگلند کرد.

تبلیغات 3

محتوای مقاله

رگولاتورها تولید برق در این پروژه را برای مدت نامعلومی متوقف کرده اند، زیرا آنها بررسی می کنند که چه چیزی باعث از کار افتادن تیغه شده است. مخالفان بادهای فراساحلی از این وضعیت برای افزایش تلاش ها برای به تاخیر انداختن یا لغو پروژه ها در بیش از ده ایالت از نیوجرسی تا اورگان استفاده می کنند.

در نانتاکت، یک مکان محبوب برای تعطیلات در کیپ کاد، این حادثه به طور موقت سواحل در امتداد ساحل جنوبی آن را مسدود کرد. بروک مور، رئیس هیئت منتخب Nantucket گفت که در میان ساکنان، نگرانی در مورد زباله ها “جهانی” است.

مور گفت، در جایی که بسیاری از معیشت‌ها حول محور گردشگری، ماهیگیری یا برداشت ماهی‌های گرانبهای جزیره می‌چرخند، ترس ناشی از “تاثیر بر زندگی ما در اینجا” است. ما واقعاً نمی دانیم.»

محتوای مقاله

تبلیغات 4

محتوای مقاله

Vineyard Wind یک سرمایه گذاری مشترک بین Avangrid و Copenhagen Infrastructure Partners است. راجر مارتلو، مدیر اجرایی سازنده توربین جنرال الکتریک ورنووا، در یک نشست عمومی در اواخر ژوئیه گفت که تجزیه و تحلیل اولیه نشان داد که فروریختن تیغه ناشی از یک چسب معیوب است، نقصی که باید در طول فرآیند بازرسی کشف می شد. تنظیم کننده های فدرال در حال انجام تحقیقات خود در مورد علت هستند.

زباله‌ها در 16 جولای در نانتاکت شروع به شستن کردند، اما تکه‌هایی از تیغه آسیب‌دیده – که به گفته مور، “مثل یک موز پوست کنده شد) – همچنان به دریا می‌افتد، آخرین بار در روز یکشنبه. آنها همچنین در جزیره مجاور تاکستان مارتا و در خود کیپ کاد ظاهر شدند.

کریگ گیلورگ، سخنگوی Vineyard Wind و GE Vernova یک “سیستم سختگیرانه برای جمع آوری زباله ها از زمین، دریا و هوا” ایجاد کرده اند.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

برای از بین بردن بقایای تیغه آسیب دیده، جنرال الکتریک Vernova با Resolve Marine، شرکت نجات دریایی که به پاکسازی خرابه های پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور کمک کرد، شریک شد. این شرکت همچنین به شرکت های شخص ثالث برای انجام ارزیابی های زیست محیطی حادثه پول می پردازد.

همه اینها در زمان دشواری برای تجارت بادی فراساحلی اتفاق می‌افتد که با هزینه‌های بالای استقراض، فشارهای تورمی و مشکلات زنجیره تامین مواجه شده است. به گفته آتین جین، متخصص باد در BloombergNEF، یک شرکت تحقیقاتی انرژی، توسعه دهندگان قراردادهای 8.9 گیگاوات باد دریایی در ایالات متحده را از اواسط سال 2023 لغو کرده اند که 35 درصد از تمام این معاملات را تشکیل می دهد.

همچنین نگرانی عمیقی در این صنعت در مورد اینکه دولت دوم ترامپ می تواند برای صنعت نوپای بادی فراساحلی این کشور معنایی داشته باشد، وجود دارد. دونالد ترامپ بیزاری خود را از این فناوری پنهان نکرده است. او در ماه آوریل به جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز گفت: من از باد متنفرم. در تجمعی در ساحل نیوجرسی در ماه بعد، او فراتر رفت.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

آنها همه چیز را نابود می کنند. آنها وحشتناک هستند. آنها در حال تخریب محیط زیست هستند. آنها پرندگان را می کشند. نهنگ ها را می کشند.

تیموتی فاکس از ClearView Energy Partners، یک شرکت تحقیقاتی در واشنگتن، گفت: آنچه در Vineyard Wind اتفاق افتاد “یک حادثه بسیار قابل مشاهده است که تصویر خوبی از صنعت نشان نمی دهد”. برای نامزدی مانند ترامپ، این «هیزم بر آتش است».

ویدیوی توصیه شده

در حال بارگیری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

در همان زمان، فاکس گفت، یک تصادف واحد “بسیار بعید” است که حرکت شمال شرق را برای استفاده از باد دریایی به عنوان محور اصلی انتقال به انرژی های تجدیدپذیر تغییر دهد. به عنوان مثال، ماساچوست، شرکت‌های برق را ملزم می‌کند تا سال 2027 مجموعاً 5.6 گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی خریداری کنند. فاکس خاطرنشان کرد که این رقم معادل 45 درصد از مصرف سالانه فعلی ایالت برق تولید می کند.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

جین انتظار دارد حادثه Vineyard Wind – که او آن را “تکان دهنده اما نادر” می نامد – تکمیل پروژه را به تاخیر بیندازد. با این حال، در درازمدت، او آن را به عنوان یک «دست انداز در جاده» در مسیر کشور به سمت گسترش باد فراساحلی می داند.

مخالفان به فرو ریختن تیغه به عنوان دلیلی برای احتیاط اشاره می کنند. این به دنبال یک حادثه در دریای شمال در سواحل انگلستان در بهار امسال، زمانی که همان نوع تیغه توربین فرو ریخت. G. E. Vernova گفت که خطا خطای نصب در دریا است.

هدر مونرو مان، مدیر اجرایی انجمن کشتی‌های ترال‌های میان‌آب اورگان، آخرین تحول را یک زنگ بیدارباش نامید که او در گفتگو با مقامات منتخب در واشنگتن به آن یادآوری می‌کرد. او گفت: “اینها چیزهایی هستند که ما از آنها می ترسیدیم – و در حال وقوع هستند.”

تبلیغات 8

محتوای مقاله

در بازگشت به نانتاکت، Vineyard Wind خدمه‌ای را فرستاد تا زباله‌ها را در سواحل و کشتی‌ها جمع‌آوری کنند تا آن‌ها را از آب‌های مجاور صید کنند. ساکنان محلی آرام نشدند. در جلسات طولانی شهر، آنها از کمیسیون خواستند که پروژه را لغو یا به تعویق بیاندازد، حتی اگر چنین اقدامی خارج از اختیارات آن باشد. برخی گفتند که نگران این هستند که چگونه توربین ها در طوفان یا طوفان زمستانی آسیب ببینند.

جسی سندول، 37 ساله، در این جزیره به دنیا آمد و بزرگ شد و صاحب یک بازار ماهی در آنجا است. او با ساخت توربین های بادی در خشکی مشکلی ندارد، اما به شدت با آنچه «صنعتی سازی تمام مقیاس اقیانوس» می نامد مخالف است. او نگران این است که با پایان یافتن عمر مفید توربین ها در چند دهه آینده چه اتفاقی می افتد و چگونه از کار می افتند.

تبلیغات 9

محتوای مقاله

Mohr و دیگر مقامات نانتاکت گفتند که در مورد “توافقنامه همسایگی خوب” شهر، قراردادی که به وینیارد ویند نیاز دارد تا اقداماتی را برای به حداقل رساندن تأثیر پروژه بر مناظر دیدنی جزیره انجام دهد و 16 میلیون دلار به صندوق اجتماعی کمک کند، دوباره مذاکره خواهند کرد.

مور گفت: «با توجه به این حادثه، شرایط رابطه نانتاکت با پروژه وینیارد ویند تغییر کرده است.

گاون نورتون، 33 ساله، صاحب یک مدرسه موج سواری در ساحل جنوبی است. تصادف کار او را برای چند روز متوقف کرد: ابتدا سواحل بسته شد. در آن زمان، مردم درس ها را لغو می کردند زیرا از خرده های فایبرگلاس در آب یا روی شن می ترسیدند. او گفت: «تمام هفته را کشت.

قبل از حادثه، او زیاد به توربین های دریایی فکر نمی کرد، توربین هایی که زمانی به نظر می رسید فقط در افق ظاهر می شدند. او گفت: «اکنون به نظر می رسد که مردم سؤالات بیشتری می پرسند. “این خوب است.”

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید