مرسدس بنز و بی ام و در میان ترس از آتش سوزی در کره، سازندگان باتری را معرفی کردند


محتوای مقاله

(بلومبرگ) – واحدهای کره جنوبی مرسدس بنز گروه AG و BMW AG نام شرکت هایی را که باتری وسایل نقلیه الکتریکی آنها را تامین می کنند، برای اولین بار از زمانی که یک انفجار خودروی الکتریکی در این کشور باعث تحقیقات ایمنی در سراسر کشور شد، فاش کردند.

محتوای مقاله

خودروسازان آلمانی روز سه شنبه پس از شرکت هیوندای موتور، تامین کنندگان باتری مدل های خودروهای الکتریکی خود را در وب سایت های خود معرفی کردند. و شرکت کیا نام سازندگان باتری خود را به اشتراک گذاشت. در جلسه روز سه‌شنبه، دولت اعلام کرد که قصد دارد به همه سازندگان خودروهای الکتریکی توصیه کند داوطلبانه نام تامین‌کنندگان باتری خود را افشا کنند و به مالکان بازرسی رایگان ارائه دهند.

خودروسازان مستقر در کره جنوبی در حال انجام اقدامات پیشگیرانه برای رفع نگرانی فزاینده در مورد ایمنی وسایل نقلیه الکتریکی پس از آتش گرفتن یک سدان الکتریکی مرسدس بنز معلول در اوایل ماه جاری در مجتمع مسکونی در اینچئون هستند. این حادثه منجر به تخلیه 200 خانواده شد و درخواست ها برای سرکوب شدیدتر خودروهای برقی توسط دولت را برانگیخت.

افشای کامل تولیدکنندگان باتری EV اقدامی نادر از سوی سازندگان خودرو است، زیرا این اطلاعات معمولاً در سراسر جهان محرمانه نگه داشته می شود. در حالی که مرسدس مشخص نکرد که کدام شرکت باتری خودروی آتش‌گرفته را تولید کرده است، رسانه‌های محلی می‌گویند که این خودروی فاراسیس انرژی چین است. بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل به مرسدس توصیه کرد خودروی مورد نظر را بازرسی ویژه انجام دهد.

محتوای مقاله

بر اساس بیانیه ای، مرسدس بنز کره از روز چهارشنبه برای همه مدل های برقی خود بازرسی رایگان ارائه خواهد کرد. به طور جداگانه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد حدود 4.5 میلیارد وون (3.3 میلیون دلار) برای کمک به ساکنان آسیب دیده از انفجار کمک کند، حتی در حالی که تحقیقات در مورد آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

بر اساس برآورد BloombergNEF از ظرفیت تولید در سال‌های 2023-2025، Farasis در بین تولیدکنندگان جهانی باتری در رتبه پانزدهم قرار گرفت. طبق برخی گزارش ها، این شرکت در سال 2018 و بر اساس قراردادی هشت ساله با این خودروساز آلمانی، عرضه باتری به مرسدس بنز را آغاز کرد که در سال 2020 به یک سرمایه گذار استراتژیک در این شرکت تبدیل شد. فراسیس بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Yoon Junwon، رئیس صندوق در گفت: «در حال حاضر سخت است که بگوییم آیا باتری‌های Farasis مشکل‌ساز هستند یا خیر، اما یک تصور کلی وجود دارد که خطر برای تولیدکنندگان باتری‌های کوچک‌تر بیشتر از تولیدکنندگان بزرگ‌تر مانند CATL یا تولیدکنندگان کره‌ای است. مدیریت دارایی DS شرکت در سئول انتظار می رود تا زمانی که این مشکل حل نشود، احساسات مصرف کنندگان نسبت به خودروهای برقی برای مدتی بدتر خواهد شد.

در بیانیه آمده است که دفتر هماهنگی سیاست های دولتی پس از گفتگو با وزارتخانه های مربوطه و کارشناسان صنعت، اقدامات جامعی را برای رسیدگی به خطرات ایمنی خودروهای الکتریکی در ماه سپتامبر ایجاد خواهد کرد.

این مقاله را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید