امتناع از پرداخت قیمت های بالاتر می تواند آخرین ضربه به افزایش تورم ایالات متحده باشد


محتوای مقاله

واشنگتن (AP) – جهش بزرگ تورم در سه سال گذشته تقریباً به پایان رسیده است – و اقتصاددانان به مصرف کنندگان آمریکایی برای کمک به پایان دادن به آن اعتبار می دهند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا، از آمازون گرفته تا دیزنی و یام برندز، می‌گویند که مشتریانشان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال محصولات و خدمات جایگزین ارزان‌تر هستند، به‌دنبال معامله‌ها یا صرفاً از محصولاتی که فکر می‌کنند بسیار گران هستند اجتناب می‌کنند. مصرف کنندگان به اندازه کافی کاهش نمی دهند که باعث رکود اقتصادی شود. در عوض، اقتصاددانان می گویند، به نظر می رسد که آنها در حال بازگشت به هنجارهای قبل از همه گیری هستند، زمانی که بیشتر شرکت ها معتقد بودند که نمی توانند قیمت ها را بدون از دست دادن کسب و کار به طور قابل توجهی افزایش دهند.

تام بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند، در کنفرانس اقتصاددانان تجاری گفت: «با وجود اینکه تورم در حال کاهش است، قیمت‌ها همچنان بالا هستند و من فکر می‌کنم مصرف‌کنندگان به نقطه‌ای رسیده‌اند که آن را نمی‌پذیرند». هفته “و این چیزی است که شما می خواهید: راه حل قیمت های بالا، قیمت های بالا است.”

تبلیغات 3

محتوای مقاله

مصرف‌کننده‌ای که به قیمت حساس‌تر است، توضیح می‌دهد که چرا به نظر می‌رسد تورم به طور پیوسته به سمت هدف ۲ درصدی فدرال رزرو کاهش می‌یابد و به دوره‌ای از قیمت‌های بسیار بالا پایان می‌دهد که بودجه بسیاری از مردم را تحت فشار قرار داده و چشم‌انداز آن‌ها را نسبت به اقتصاد تیره کرده است. همچنین در انتخابات ریاست جمهوری، زمانی که تورم باعث شد بسیاری از آمریکایی ها از عملکرد دولت بایدن هریس در اقتصاد انتقاد کنند، در مرکز توجه قرار گرفت.

عدم تمایل مصرف کنندگان به پرداخت بیشتر، شرکت ها را مجبور کرده است که افزایش قیمت ها را کاهش دهند – یا حتی آن را کاهش دهند. نتیجه سرد شدن فشار تورمی است.

عوامل دیگری نیز به مهار تورم کمک کردند، از جمله زنجیره تامین سالم که دسترسی خودروها، کامیون‌ها، گوشت و مبلمان و سایر موارد را افزایش داد و نرخ‌های بهره بالای ایجاد شده توسط فدرال رزرو که فروش خانه‌ها، خودروها و لوازم خانگی و سایر خریدها را کاهش داد. حساس به نرخ بهره

محتوای مقاله

تبلیغات 4

محتوای مقاله

با این حال، سوال کلیدی اکنون این است که آیا خریداران به اندازه کافی عقب نشینی خواهند کرد تا اقتصاد را در معرض خطر قرار دهند. هزینه های مصرف کننده بیش از دو سوم فعالیت های اقتصادی را تشکیل می دهد. از آنجایی که شواهد نشان می دهد بازار کار در حال سرد شدن است، کاهش هزینه ها می تواند به طور بالقوه اقتصاد را از مسیر خارج کند. چنین نگرانی هایی باعث کاهش شدید قیمت سهام در یک هفته پیش شد، اگرچه بازارها از آن زمان بهبود یافته اند.

در این هفته، دولت به روز رسانی در مورد تورم و سلامت مصرف کننده آمریکایی ارائه خواهد کرد. روز چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف کننده ماه جولای را منتشر می کند. انتظار می‌رود قیمت‌ها – بدون احتساب هزینه‌های ناپایدار مواد غذایی و انرژی – تنها 3.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته باشد. این نرخ از 3.3 درصد در ژوئن کاهش می یابد و پایین ترین نرخ تورم سالانه از آوریل 2021 خواهد بود.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

و در روز پنجشنبه، دولت میزان خرده فروشی ماه گذشته را گزارش خواهد کرد که انتظار می رود نسبت به ژوئن 0.3 درصد افزایش یابد. چنین دستاوردهایی نشان می دهد که اگرچه آمریکایی ها مراقب پول خود شده اند، اما همچنان مایل به خرج کردن آن هستند.

بسیاری از کسب و کارها متوجه شده اند.

اندرو جاسی، مدیرعامل آمازون گفت: «ما در حال حاضر شاهد کاهش میانگین قیمت‌های فروش هستیم… زیرا مشتریان تا زمانی که بتوانند به تخفیف‌های خود ادامه می‌دهند.

دیوید گیبز، مدیرعامل یام برندز که مالک تاکو بل، کی‌اف‌سی و پیتزا هات است، به سرمایه‌گذاران گفت که مصرف‌کننده آگاه‌تر از هزینه، فروش را کند کرده است، که در ماه‌های آوریل تا ژوئن در فروشگاه‌های باز حداقل یک سال، 1 درصد کاهش یافت. .

گیبس گفت: “ارائه گزینه های مقرون به صرفه به مصرف کنندگان، از سال گذشته تمرکز بیشتری برای ما داشته است.”

تبلیغات 6

محتوای مقاله

سایر شرکت ها قیمت ها را به طور کامل کاهش دادند. Dormify، یک فروشگاه آنلاین که لوازم خوابگاه را می فروشد، وسایل راحتی را با قیمت 69 دلار ارائه می دهد که نسبت به سال گذشته 99 دلار کاهش یافته است.

با توجه به “بژ کتاب” فدرال رزرو، خلاصه ای از گزارش های تجاری از سراسر کشور که هشت بار در سال منتشر می شود، شرکت ها در تقریباً هر 12 منطقه فدرال رزرو تجربیات مشابهی را گزارش می دهند.

بژ در ماه گذشته گفت: «تقریباً در همه مناطق، خرده‌فروش‌ها به مشتریانی اشاره کردند که تخفیف می‌دادند یا به مصرف‌کنندگان حساس به قیمت فقط اقلام ضروری را می‌خریدند، کیفیت را کاهش می‌دادند، اقلام کمتری می‌خریدند یا برای معاملات بهتر خرید می‌کردند».

در حال بارگیری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

اکثر اقتصاددانان استدلال می کنند که مصرف کنندگان هنوز به اندازه کافی برای سرپا نگه داشتن اقتصاد هزینه می کنند. بارکین گفت که اکثر مشاغل در منطقه او – که ویرجینیا، ویرجینیای غربی، مریلند و کارولینای شمالی و جنوبی را پوشش می دهد – گزارش می دهند که تقاضا حداقل با قیمت مناسب ثابت است.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

بارکین گفت: «همانطور که می‌توانم بگویم، مصرف‌کنندگان همچنان خرج می‌کنند، اما انتخاب می‌کنند.

جرد برنشتاین، که ریاست شورای مشاوران اقتصادی دولت بایدن را بر عهده دارد، در یک سخنرانی چند هفته پیش، احتیاط مصرف‌کننده را دلیل نزدیک شدن تورم به پایان «سفر رفت و برگشت» خود به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو اعلام کرد.

برنشتاین خاطرنشان کرد که پس از خروج از همه‌گیری، مصرف‌کنندگان پس از دریافت چندین دور بررسی محرک و کاهش هزینه‌های خدمات شخصی، با پول نقد مواجه شدند. بهبود وضعیت مالی آنها “به برخی از شرکت ها امکان تغییر قیمت را داده است، چیزی که قبل از همه گیری بسیار کمتر رایج بود.” برنشتاین گفت، پس از کووید، مصرف‌کنندگان کمتر به افزایش قیمت‌ها واکنش نشان می‌دهند.

تبلیغات 8

محتوای مقاله

در نتیجه، برنشتاین گفت: «این ضرب المثل قدیمی که داروهای گران قیمت، داروهای گران قیمت هستند (به طور موقت) لغو شده است.

در نتیجه، برخی از شرکت‌ها قیمت‌ها را حتی بیش از حد لازم برای پوشش هزینه‌های تولید بالاتر افزایش دادند و در نتیجه سود خود را افزایش دادند. برنشتاین اضافه کرد که رقابت محدود در برخی صنایع باعث می‌شود شرکت‌ها هزینه بیشتری دریافت کنند.

بارکین خاطرنشان کرد که قبل از همه‌گیری، تورم پایین بود زیرا خرید آنلاین، که مقایسه قیمت‌ها را تسهیل می‌کرد، رایج‌تر شد. خرده فروشان بزرگ نیز هزینه های خود را مهار کردند، در حالی که افزایش تولید نفت ایالات متحده قیمت گاز را کاهش داد.

بارکین گفت: «افزایش قیمت‌ها به قدری نادر بود که وقتی کسی با افزایش قیمت 5 یا 10 درصدی نزد شما آمد، تقریباً آنها را دور انداختید، مثلاً «چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟» »

تبلیغات 9

محتوای مقاله

این در سال 2021 تغییر کرد.

بارکین گفت: «کمبود نیروی کار وجود دارد. “کسری در زنجیره تامین. و افزایش قیمت از همه جا به سراغ شما می آید. باغبان شما قیمت های شما را افزایش می دهد و شما چاره ای جز پذیرش آنها ندارید.

ایزابلا وبر، اقتصاددان از دانشگاه ماساچوست، آمهرست، در سال 2023 این پدیده را “تورم فروشنده” نامید. او در مقاله‌ای تأثیرگذار نوشت که «گلوگاه‌های گزارش شده در زنجیره تأمین» می‌تواند «مشروعیتی برای قیمت‌های بالاتر ایجاد کند» و «باعث پذیرش پذیرش قیمت‌های بالاتر از سوی مصرف‌کنندگان شود».

بارکین گفت که مصرف کنندگان دیگر این روش را نمی پذیرند.

“مردم کمی زمان بیشتری برای توقف دارند و می گویند: “در مورد پرداخت 9.89 دلار برای یک بسته 12 عددی کوکای رژیمی چه احساسی دارم در حالی که من 5.99 دلار می پرداختم؟” آنها واقعاً آن را دوست ندارند و به همین دلیل است که مردم انتخاب می کنند.”

بارکین گفت که انتظار دارد این روند به کاهش رشد قیمت و کاهش تورم ادامه دهد.

او گفت: «من در واقع کاملاً خوشبین هستم که در چند ماه آینده شاهد قرائت های خوبی از سمت تورم خواهیم بود. به نظر می رسد همه عناصر تورم در حال کاهش هستند.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید