واتیکان پس از تحقیقات، بنیانگذار این جنبش مذهبی را اخراج کرد


محتوای مقاله

رم – واتیکان روز چهارشنبه بنیانگذار جنبش مذهبی پر نفوذ Sodalitium Christianae Vitae را پس از بیش از یک دهه کم اهمیت جلوه دادن اتهامات سوء استفاده جنسی و روانی و فساد مالی اخراج کرد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

این فرمان توسط دفتر احکام مذهبی واتیکان پس از آن صادر شد که پاپ فرانسیس سال گذشته دستور داد تا تحقیقاتی در سطح بالا در مورد سادولیتیوم توسط کارشناسان آزار جنسی پیشرو واتیکان انجام شود تا به این رسوایی پی ببرند. کمیسیون ها و تحقیقات قبلی نتوانسته است مشکلات این گروه را به طور کامل حل کند.

بر اساس این فرمان که در وب‌سایت کنفرانس اسقف‌های پرو منتشر شد، فرانسیس به صراحت اجازه داد تا لوئیس فرناندو فیگارا را از این جنبش کنار بگذارد، علی‌رغم این واقعیت که قانون شرع به وضوح نقض‌های ادعایی وی را پوشش نمی‌دهد.

در این گزارش آمده است که رفتار فیگارا برای یکی از اعضای تشکیلات کلیسا ناسازگار و در نتیجه غیرقابل قبول بود و باعث رسوایی و آسیب جدی به خیر کلیسا و تک تک مؤمنان شد. در این بیانیه آمده است: اخراج عدالت آسیب دیده از رفتار فیگارا را «برای سال‌های متمادی بازمی‌گرداند و از خیر فردی مؤمنان و کلیسا در آینده محافظت می‌کند».

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

فیگوری این جنبش را در سال 1971 به عنوان یک جامعه غیر روحانی برای استخدام «سربازان برای خدا» پایه گذاری کرد، یکی از چندین جامعه کاتولیک که به عنوان یک واکنش محافظه کارانه به جنبش الاهیات آزادی خواه چپ که از دهه 1960 آمریکای لاتین را فرا گرفت، متولد شد. در اوج خود، این گروه حدود 20000 عضو در سراسر آمریکای جنوبی و ایالات متحده داشت. او نفوذ زیادی در پرو داشت.

توسط ویراستاران توصیه شده است

قربانیان آزار فیگاری در سال 2011 به اسقف نشینی لیما شکایت کردند، اگرچه ادعاهای دیگر علیه وی به سال 2000 بازمی گردد. اما نه کلیسای محلی و نه مقر مقدس اقدام مشخصی انجام ندادند تا اینکه یکی از قربانیان، پدرو سالیناس، کتابی با روزنامه‌نگار پائولا اوگاس نوشت که در آن اعمال تحریف شده سودالیتیوم را شرح می‌داد. نیمی راهب، نیمی سربازدر سال 2015

تبلیغات 4

محتوای مقاله

سودالیتیوم بعداً یک تحقیق خارجی را سفارش داد که نشان داد فیگاری «خودشیفته، پارانوئید، بدرفتار، مبتذل، انتقام‌جو، دستکاری‌گر، نژادپرست، جنسیت‌گرا، نخبه‌گرا و وسواس جنسی و گرایش جنسی» اعضای سودالیتیوم است.

یک تحقیق خارجی که در سال 2017 منتشر شد نشان داد که فیگوری از افراد استخدام شده خود سوء استفاده کرده و آنها را مجبور کرده است که او و یکدیگر را محبت کنند. در این گزارش آمده است که او از تماشای “درد، ناراحتی و ترس” آنها لذت می برد و آنها را در مقابل دیگران تحقیر می کرد تا کنترل خود را بر آنها افزایش دهد.

با این حال، مقر مقدس در سال 2017 از اخراج فیگارو از جنبش امتناع ورزید و به سادگی به او دستور داد که جدا از جامعه سودالیتیوم در رم زندگی کند و تمام ارتباط خود را با آن قطع کند. به نظر می رسد که واتیکان متعهد به قانون شرعی است که چنین مجازاتی را برای بنیانگذاران جوامع مذهبی که کشیش نیستند پیش بینی نکرده است. سالیناس آن را «تبعید طلایی» نامید.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

اخراج روز چهارشنبه همچنین بنیاد و ادامه حیات سودالیتیوم را زیر سوال می برد، زیرا چنین جنبش های مذهبی همیشه با بنیانگذار خود و الهام بخش اصلی جنبش مرتبط هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا تصمیمات بیشتری در مورد سودالیتیوم که توسط منافع اقتصادی قابل توجهی کنترل می شود، اتخاذ خواهد شد یا خیر.

ویدیوی توصیه شده

در حال بارگیری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

اخراج فیگارا دومین حرکت پرسنلی فرانسیس از زمان بازگشت بازرسان واتیکان از پرو در سال گذشته است. در آوریل، فرانسیس استعفای اسقف اعظم پرو و ​​عضو سودالیتیوم، پیورا، اسقف اعظم خوزه اگورن را پذیرفت که از سالیناس و یک روزنامه نگار دیگر به دلیل گزارش آنها در مورد سودالیتیوم شکایت کرد.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

علاوه بر سوء استفاده های فیگاری ها، گزارش های آنها ادعای اخراج اجباری دهقانان از زمین در اسقف اگورن توسط یک شرکت توسعه مرتبط با سودالیتیوم را افشا می کرد.

اوگاز در اظهاراتی برای آسوشیتدپرس، تصمیم به اخراج فیگارا را «بسیار فوق‌العاده» خواند، زیرا نشان داد که چگونه کلیسای پرو – به استثنای چند استثنا – «برای گوش دادن به قربانیانی که از سال 2000 سادولیتیوم را محکوم کرده‌اند، هیچ کاری نکرده است.»

او گفت که این کار دفاع از روزنامه نگاری است و باید به عنوان درسی برای سازمان های کلیسایی باشد که با امتیازات ویژه کلیسا در پرو غنی شده اند، “و شاید برای جبران خسارت قربانیان آنها باشد.”

Sodalitium در گذشته گفته بود که با تحقیقات واتیکان همکاری می کند. او به نقل از فیگوری می گوید که او بی گناه است اما اتهاماتش را پس می گیرد نیمی راهب، نیمی سرباز قابل باور

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید