خانواده های قربانیان سانحه هواپیمای برزیلی در سائوپائولو تجمع کردند


محتوای مقاله

سائوپائولو – خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی در برزیل روز یکشنبه در سردخانه و هتل‌های سائوپائولو جمع شدند و سه بازرس دولت فرانسه برای تحقیق در این باره وارد شدند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

کارشناسان پزشکی قانونی برای شناسایی بقایای 62 نفر از کشته شدگان این حادثه تلاش کردند.

دولت ایالت سائوپائولو بامداد یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جست و جو در ساعت 10:45 بعد از ظهر شنبه، 33 ساعت پس از فاجعه پایان یافت و بقایای 34 مرد و 28 زن در میان قربانیان پیدا شد. وی افزود: لاشه هواپیما همچنان در محل باقی مانده است تا کارشناسان بتوانند به کار خود ادامه دهند.

هواپیمای توربوپراپ دو موتوره ATR 72 که توسط شرکت هواپیمایی برزیلی Voepass اداره می شد، با 58 مسافر و چهار خدمه در حال حرکت به سمت فرودگاه بین المللی گوارولوس سائوپائولو بود که روز جمعه در Vigneado، 78 کیلومتری (49 مایلی) شمال سقوط کرد. کلان شهر . Voepass گفت که سه نفر از مسافرانی که کارت شناسایی برزیلی داشتند، مدارک ونزوئلا و یک نفر نیز دارای مدارک پرتغالی بود.

تبلیغات 3

محتوای مقاله

ATR یک شرکت فرانسوی-ایتالیایی است. پروتکل‌های بین‌المللی هوانوردی توصیه می‌کنند که هر زمان که یکی از این هواپیماها سقوط می‌کند، بازرسان کشور مبدأ سازنده هواپیما، کاوشگرها را در قلمرو خارجی زیر نظر بگیرند. مقامات محلی گفتند که سه بازرس فرانسوی در برزیل برای BEA، مرجع ایمنی هوانوردی غیرنظامی این کشور اروپایی کار می کردند.

اجساد خلبان دانیلو سانتوس رومن و کمک خلبان او هامبرتو د کامپوس آلنکار و سیلوا اولین کسانی بودند که شناسایی شدند. رسانه های برزیلی گزارش دادند که چهار نفر دیگر در سردخانه سائوپائولو شناسایی شدند که این اطلاعات را تایید نکردند.

این هواپیمای مسافربری روز یکشنبه در بیانیه ای به آسوشیتدپرس گفت که رومانو به تازگی اولین سال کامل خود را به عنوان فرمانده به پایان رسانده است. او در نوامبر 2022 به عنوان کمک خلبان توسط شرکت برزیلی استخدام شد. تجربه او با Voepass شامل 5202 ساعت پرواز است که همگی با هواپیمای مدل ATR، تنها هواپیمای متعلق به شرکت است.

محتوای مقاله

تبلیغات 4

محتوای مقاله

ویدیوهای توصیه شده

در حال بارگیری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

راتینیو جونیور فرماندار ایالت پارانا گفت که حداقل هشت پزشک در هواپیما بودند. مرگ چهار استاد دانشگاه Unioeste در غرب پارانا تایید شد.

لیز یبا دوس سانتوس سه ساله که با پدرش در سفر بود، تنها فرزند لیست مسافران بود. بقایای سگ لونا که با خانواده ونزوئلایی در سفر بود نیز در لاشه هواپیما پیدا شد.

سردخانه سائوپائولو پذیرش اجساد را جمعه شب آغاز کرد و از بستگان قربانیان خواست تا مدارک پزشکی، اشعه ایکس و دندانپزشکی را برای شناسایی اجساد به همراه داشته باشند. آزمایش خون نیز برای شناسایی انجام شد.

تعداد کمی از اعضای خانواده در مورد این فاجعه در شبکه های اجتماعی صحبت کردند.

تانیا آزودو که پسرش تیاگو را در این تصادف از دست داد، در هتلی در سائوپائولو قرار گرفت، اما در بیانیه‌ای گفت که منتظر سفر به سردخانه است.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

او گفت: “من معتقدم تیاگو در جایی تلاش می کند تا به مجروحان دیگری که به نور و عشق نیز نیاز دارند کمک کند.” “من نتوانستم به آنجا (به سردخانه) بروم. من اینجا منتظرم اینجا تاریک است، من به نور و عشق به خود نیاز دارم.»

تصاویر گرفته شده توسط شاهدان عینی نشان می‌دهد که هواپیما قبل از سقوط به زمین در داخل محوطه دروازه‌ای در حال چرخش و سقوط است و بدنه از بین رفته آن در شعله‌های آتش فرو رفته است. به گفته ساکنان، هیچ قربانی روی زمین وجود ندارد.

این مرگبارترین سانحه هواپیمای جهان از ژانویه 2023 بود که 72 نفر در هواپیمای خطوط هوایی یتی در نپال که متوقف شد و در نزدیک شدن به آن سقوط کرد، جان باختند. آن هواپیما نیز یک ATR 72 بود و گزارش نهایی خطای خلبان را مقصر دانست.

متسول، یکی از معتبرترین شرکت‌های هواشناسی برزیل، روز جمعه گفت که گزارش‌هایی مبنی بر یخبندان شدید در ایالت سائوپائولو در زمان سقوط گزارش شده است. رسانه های محلی به کارشناسانی اشاره می کنند که یخ زدگی را دلیل بالقوه این حادثه می دانند.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

ویدئویی که روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، خلبان Voepass را نشان می‌دهد که به مسافران پروازی از Guarulhos به شهر Cascavel می‌گوید که ATR 72 چندین دهه است که با خیال راحت در سراسر جهان پرواز می‌کند. وی همچنین از مسافران خواست تا یاد و خاطره همکاران و شرکت را گرامی بدارند و از آنها درخواست دعا کنند.

«این تراژدی نه تنها بر کسانی که در این حادثه جان باختند تأثیر می گذارد. این خلبان ناشناس گفت: همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد. ما تمام قلب خود را به کار می‌گیریم تا در اینجا باشیم و ماموریت خود را انجام دهیم تا شما را با خیال راحت و آسوده به مقصد برسانیم.»

پلیس دسترسی به ورودی اصلی سردخانه سائوپائولو، جایی که اجساد قربانیان حادثه در حال شناسایی بود، محدود کرد. برخی از اعضای خانواده های متوفی با پای پیاده و برخی دیگر با مینی بوس وارد شدند. هیچ کس با خبرنگاران صحبت نکرد و مقامات از آنها خواستند که هنگام ورود از آنها فیلمبرداری نشود.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

یک پرواز با اعضای بیشتر خانواده از ایالت پارانا بعدازظهر شنبه در فرودگاه گوارولوس به زمین نشست. یک ون توسط شرکت هواپیمایی برای انتقال آنها به سردخانه تهیه شد.

مقامات ایالت سائوپائولو گفتند که 26 خانواده قبلاً برای شناسایی به سردخانه رفته بودند و انتظار می رود روز یکشنبه تعداد بیشتری نیز بیاید.

یک هواپیمای American Eagle ATR 72-200 در 31 اکتبر 1994 سقوط کرد و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالات متحده تشخیص داد که علت احتمالی آن تجمع یخ در زمانی که هواپیما در حالت آماده به کار بود، بوده است. هواپیما در ارتفاع حدود 8000 پایی واژگون شد و به زمین شیرجه زد و تمام 68 سرنشین آن کشته شدند. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دستورالعمل عملیاتی برای ATR و هواپیماهای مشابه صادر کرده است که به خلبانان دستور می دهد در شرایط یخبندان از خلبان خودکار استفاده نکنند.

تبلیغات 8

محتوای مقاله

لیتا سوزا، کارشناس هوانوردی برزیلی هشدار داد که شرایط هواشناسی به تنهایی ممکن است برای توضیح علت سقوط هواپیمای Voepass مانند روز جمعه کافی نباشد.

سوزا در تماس تلفنی با آسوشیتدپرس گفت: «تجزیه و تحلیل یک سقوط هواپیما تنها با تصاویر می‌تواند منجر به نتیجه‌گیری‌های اشتباه در مورد علل شود. اما ما هواپیمایی را می بینیم که پشتیبانی خود را از دست داده است، بدون سرعت افقی. در چنین حالت چرخش مساوی، هیچ راهی برای بازپس گیری کنترل هواپیما وجود ندارد.»

نیروی هوایی برزیل روز یکشنبه اعلام کرد که هر دو ضبط کننده پرواز هواپیما در آزمایشگاه آن در برازیلیا، پایتخت این کشور آنالیز شده و محتویات آنها رمزگشایی شده است. در این گزارش آمده است که انتظار می رود نتایج این تحقیقات ظرف 30 روز منتشر شود.

مارسلو مورا، مدیر عملیات Voepass جمعه شب به خبرنگاران گفت که اگرچه پیش‌بینی‌های یخبندان وجود دارد، اما آنها در حد قابل قبولی برای هواپیما هستند.

تبلیغات 9

محتوای مقاله

در بیانیه قبلی، مرکز تحقیقات و پیشگیری از سوانح هوایی نیروی هوایی برزیل اعلام کرده بود که خلبانان هواپیما درخواست کمک نکرده اند و نمی گویند که در شرایط نامساعد جوی کار می کنند.

ATR 72 که توسط سرمایه گذاری مشترک بین ایرباس در فرانسه و Leonardo SpA ایتالیا ساخته شده است. معمولا در پروازهای کوتاه استفاده می شود. بر اساس پایگاه داده شبکه ایمنی هوانوردی، تصادفات مربوط به مدل های مختلف ATR 72 از دهه 1990 منجر به مرگ 470 نفر شده است.

پاپ فرانسیس پیش از این روز یکشنبه در جریان مراسم عمومی در واتیکان گفت که لازم است برای قربانیان سقوط هواپیما دعا کنیم.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید