مقامات برزیلی در حال بررسی علت سقوط هواپیما هستند


محتوای مقاله

ویندا، برزیل – مقامات برزیل روز شنبه در تلاش بودند تا مشخص کنند دقیقاً چه چیزی باعث سقوط هواپیما در ایالت سائوپائولو در روز قبل از آن شد که منجر به کشته شدن 62 سرنشین هواپیما شد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

خط هوایی محلی Voepass، یک توربوپراپ دو موتوره ATR 72، با 58 مسافر و 4 خدمه در مسیر فرودگاه بین المللی سائوپائولو در گوارولوس بود که در شهر ویگندا سقوط کرد.

این شرکت ابتدا اعلام کرد که هواپیمای آن 62 مسافر داشته است، بعداً این رقم را به 61 نفر تغییر داد و اوایل روز شنبه پس از اینکه متوجه شد مسافری به نام کنستانتینو مایا در لیست اصلی نیست، دوباره این رقم را افزایش داد.

تصاویر گرفته شده توسط شاهدان عینی نشان می دهد که هواپیما قبل از سقوط به زمین در یک محله دردار در حال چرخش و سقوط است و بدنه از بین رفته آن در شعله های آتش فرو رفته است. به گفته ساکنان، هیچ قربانی روی زمین وجود ندارد.

در حال بارگیری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

باران امدادگران را هنگام بیرون کشیدن اولین اجساد از صحنه در زمستان سرد نیمکره جنوبی پرتاب کرد. برخی از ساکنان OSMD بی سر و صدا ترک کردند تا شب را در مکانی دیگر بگذرانند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

این مرگبارترین سانحه هواپیمای جهان از ژانویه 2023 بود که 72 نفر در هواپیمای خطوط هوایی یتی در نپال که متوقف شد و در نزدیک شدن به آن سقوط کرد، جان باختند. آن هواپیما نیز یک ATR 72 بود و گزارش نهایی خطای خلبان را مقصر دانست.

گزارش مرکز هواشناسی گلوبو تی وی برزیل در روز جمعه اعلام کرد که “احتمال تشکیل یخ در منطقه وینهدا تایید شده است” و رسانه های محلی به نقل از کارشناسان به یخبندان به عنوان علت بالقوه این فاجعه اشاره کردند.

یک هواپیمای American Eagle ATR 72-200 در 31 اکتبر 1994 سقوط کرد و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالات متحده تشخیص داد که علت احتمالی آن تجمع یخ در زمانی که هواپیما در حالت آماده به کار بود، بوده است. هواپیما در ارتفاع حدود 8000 پایی واژگون شد و به زمین شیرجه زد و تمام 68 سرنشین آن کشته شدند. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده دستورالعمل های عملیاتی را برای ATR و هواپیماهای مشابه صادر کرده است و به خلبانان دستور می دهد در شرایط یخبندان از خلبان خودکار استفاده نکنند.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

اما لیتا سوسا، کارشناس هوانوردی برزیلی هشدار داد که شرایط هواشناسی به تنهایی ممکن است برای توضیح علت سقوط هواپیما مانند روز جمعه کافی نباشد.

سوزا در تماس تلفنی با آسوشیتدپرس گفت: «تجزیه و تحلیل یک سقوط هواپیما تنها با تصاویر می تواند به نتایج اشتباه در مورد علل منجر شود. اما ما هواپیمایی را می بینیم که پشتیبانی خود را از دست داده است، بدون سرعت افقی. در چنین حالت چرخش مساوی، هیچ راهی برای بازپس گیری کنترل هواپیما وجود ندارد.»

گیلرمو دریت، وزیر امنیت عمومی سائوپائولو روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در ویندو گفت که جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است که ظاهرا دست نخورده است.

مارسلو مورا، مدیر عملیات Voepass، جمعه شب به خبرنگاران گفت که با وجود پیش‌بینی یخبندان، آنها در حد قابل قبولی برای هواپیما هستند.

تبلیغات 5

محتوای مقاله

به همین ترتیب، سرهنگ دوم کارلوس انریکه بالدی از مرکز تحقیقات و پیشگیری از سوانح هوایی نیروی هوایی برزیل ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که هنوز خیلی زود است که تایید کنیم آیا یخ علت سقوط بوده است یا خیر.

بالدی، رئیس بخش تحقیقات این مرکز، گفت: این هواپیما در چندین کشور دارای گواهینامه برای پرواز در شرایط یخبندان شدید است، از جمله کشورهایی غیر از کشور ما که تاثیر یخ در آنها بیشتر است.

این مرکز در بیانیه قبلی اعلام کرد که خلبانان هواپیما درخواست کمک نکرده اند یا گزارشی مبنی بر اینکه در شرایط نامساعد جوی کار می کنند، نبوده اند. سیلویو کاستا فیلهو، وزیر بنادر و فرودگاه‌ها جمعه شب در وینیو به خبرنگاران گفت، همچنین هیچ مدرکی مبنی بر تلاش خلبانان برای تماس با کنترل‌کننده‌های فرودگاه‌های منطقه وجود نداشت.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

در این بیانیه آمده است که پلیس فدرال برزیل تحقیقات خود را آغاز کرده و کارشناسانی را در زمینه سقوط هواپیما و شناسایی قربانیان اعزام کرده است.

مقامات ایالت سائوپائولو صبح روز شنبه گفتند که 21 جسد از محل حادثه پیدا شده و دو نفر قبلا شناسایی شده اند. ماکون کریستا، سخنگوی آتش نشانی محلی، به خبرنگاران گفت که بخش هایی از بدنه هواپیما با وینچ از روی زمین بلند می شود.

وقتی جسد احتمالی را در مرکز انهدام هواپیما می‌بینیم، تیم‌های نجات وارد می‌شوند. سپس آنها عکس می گیرند، تا جایی که ممکن است شواهد را از قربانی جمع آوری می کنند تا شناسایی تا حد امکان دقیق باشد.”

شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ATR در بیانیه‌ای اعلام کرد که به آن اطلاع داده شده است که مدل ATR 72-500 آن در این سانحه دخیل بوده است و متخصصان این شرکت “به طور کامل در حمایت از تحقیقات و مشتری مشارکت دارند”.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

ATR 72 معمولا در پروازهای کوتاه استفاده می شود. این هواپیماها توسط سرمایه گذاری مشترک ایرباس در فرانسه و شرکت ایتالیایی Leonardo SpA ساخته شده اند

بر اساس پایگاه داده شبکه ایمنی هوانوردی، تصادفات مربوط به مدل های مختلف ATR 72 از دهه 1990 منجر به مرگ 470 نفر شده است.

مقامات برزیلی از روز جمعه انتقال اجساد به سردخانه را آغاز کردند و از اعضای خانواده قربانیان خواستند هر گونه آزمایش پزشکی، اشعه ایکس و دندان را برای کمک به شناسایی اجساد به همراه داشته باشند. آزمایش خون نیز برای شناسایی انجام شد.

کوستا فیلهو، وزیر فرودگاه‌ها، گفت که مرکز نیروی هوایی نیز تحقیقات جنایی در مورد این سانحه انجام خواهد داد.

وی گفت: ما تحقیقاتی را انجام خواهیم داد تا این پرونده به طور کامل برای برزیلی ها توضیح داده شود.

– سا پسوا از سائوپائولو گزارش کرد و کونیگ – از دالاس.

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید