نگاهی به یک سال از یک شهردار قوی در انتاریو


اکنون 46 شهردار قوی در استان وجود دارد

محتوای مقاله

در سالی که از اعطای اختیارات به اصطلاح قوی شهرداری به رهبران شورا در تعدادی از شهرداری‌های انتاریو می‌گذرد، اکثر شهرداران از آن‌ها به‌هیچ‌وجه استفاده کرده‌اند – البته اصلاً – اگرچه احساس ناراحتی در مورد قدرت فراگیر در برخی بخش‌ها وجود دارد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

از این ماه، نزدیک به 30 شهردار به مدت یک سال یا بیشتر توانایی پیشنهاد آیین نامه و تصویب آن را با حمایت یک سوم اعضای شوراها، وتوی آیین نامه ها و استخدام مارشال های آتش نشانی و سایر اختیارات داشته اند.

بعدها، دولت نخست وزیر داگ فورد اختیارات را به بسیاری از شهرداران دیگر واگذار کرد، حتی اگر آنها علاقه ای به دریافت آنها نداشتند، و اکنون انتاریو در مجموع 46 شهردار قدرتمند دارد.

بسیاری از آنها در بزرگترین شهرهای استان هستند و رئیس گروه شهرداران شهرهای بزرگ انتاریو گفت که شهرداران به طور کلی در اعمال اختیارات خود “احتیاط و مسئولیت بسیار زیادی از خود نشان داده اند”.

ماریان مید وارد، شهردار برلینگتون گفت: «زمانی که آنها از برخی از این ابزارهای اختیاری استفاده کردند، پس از بررسی دقیق و در نظر گرفتن منافع بلندمدت جامعه انجام شد.

تبلیغات 3

محتوای مقاله

برخی از کاربردهای برجسته‌تر عبارتند از آندره هوروات، شهردار همیلتون، که از اختیاری برای ترویج مسکن مقرون به صرفه در دو پارکینگ شهری استفاده کرد، و شهردار آن زمان می‌ساگا، بانی کروبی، از آن برای حمایت از توسعه‌های چهار طبقه استفاده کرد.

در کالدون، شهردار آنت گرووز اخیراً اختیارات شهرداری خود را لغو کرد تا 12 درخواست تغییر منطقه برای 35000 خانه را پس از اینکه این حرکت باعث واکنش شدید جامعه او شد، لغو کرد. او گفت که این موضوع در عوض روند عادی شورا را طی خواهد کرد، اما از این استفاده دفاع کرد.

او در مصاحبه ای گفت: «من از اختیارات قوی شهردار سوء استفاده نمی کنم. “من معتقدم که من فقط از آن در جایی استفاده کرده ام که نیاز به برآورده شدن داشته باشد… اولویت های مسکن استان.”

محتوای مقاله

تبلیغات 4

محتوای مقاله

دولت استانی این دستور را به عنوان ابزاری برای کمک به تحقق هدف ساخت 1.5 میلیون خانه در انتاریو تا سال 2031 در نظر گرفت. گرووز گفت زمان در حال گذر است و شهرداری هایی مانند کالدون باید نیازهای فعلی و آینده مسکن را برآورده کنند.

او گفت: “اگر برنامه ریزی را شروع نکنیم و از این رشد پیشی بگیریم، رشد از ما جلوتر خواهد رفت.”

اختیارات قوی شهردار گسترده است و تنها تعداد کمی از آنها مستقیماً به مسکن در قانون مربوط می شود. اختیار پیشنهاد و تصویب آیین‌نامه با حمایت یک سوم شورا و وتوی آیین‌نامه باید مربوط به ساخت مسکن یا زیرساخت‌های مرتبط باشد.

این قانون همچنین به شهرداران اجازه می‌دهد تا کارکنان را برای انجام تحقیقات و نگارش گزارش‌ها هدایت کنند و یک مدیر ارشد اداری، روسای ادارات، رؤسا و معاونان شوراهای محلی را تعیین کنند، و کمیته‌ها را ایجاد و منحل کنند، اگرچه ممکن است این اختیارات را به شورا تفویض کنند. .

تبلیغات 5

محتوای مقاله

اکثر بندهای موجود در وب‌سایت‌های شهرداری که استفاده از اختیارات را فهرست می‌کنند، این است که شهردار این آیین‌نامه را «تأیید» می‌کند – به عبارت دیگر، نشان می‌دهد که آنها آن را وتو نمی‌کنند.

شهرداران طبق قانون ملزم به تهیه و پیشنهاد بودجه هستند، اگرچه برخی می گویند که هنوز اساساً با شورای خود کار می کنند. سایر شهرداران از اختیارات بودجه قوی شهرداران برای اعمال سقف افزایش مالیات بر دارایی، معرفی تعویق مالیات بر دارایی برای افراد مسن، تمدید سند برای افزودن میلیون‌ها دلار به هزینه‌های جدید احیای مرکز شهر و اضافه کردن بودجه برای رساندن Aurora به حروف بزرگ استفاده کرده‌اند. تالار شهر این جامعه، مشابه آنچه در تورنتو دیده می شود.

بارگذاری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

راشل گیلیلند، یکی از اعضای شورای شهر آرورا، گفت که منطقه خاکستری بیش از حدی وجود دارد که می توان از اختیارات قوی شهردار برای آن استفاده کرد.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

او گفت: «قدرت‌های قوی شهردار واقعاً به من حمله به دموکراسی می‌کند. به نظر من، او قطعاً کاری را که باید انجام می داد، حداقل در آرورا انجام نداد.»

شورای شفق یک نظر قانونی دریافت کرد مبنی بر اینکه این تصمیمات قابل بررسی یا تجدیدنظر نیستند و وزارت امور شهرداری ها و مسکن اعلام کرد که تعیین اینکه آیا استفاده از اختیارات مطابق با قانون بوده یا خیر به شهرداری ها بستگی دارد.

گیلیلند گفت: «(این) واقعا جعبه پاندورا را باز می کند. «مهم نیست شهردار چه چیزی را وتو می‌کند یا شهردار چه تصمیمی می‌گیرد. شهردار صلاحدید و کنترل دارد که هر کاری می‌خواهد انجام دهد.»

شان کولیر، شهردار آژاکس، که از اختیارات خود برای پروژه های مسکن شامل بیش از 4000 واحد استفاده کرده است، پیشنهاد کرد که مکانیسم مسئول قدرت های قوی شهردار، چرخه انتخابات است.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

از من می پرسند: آیا در مورد چیزهایی با شما مشورت شده است؟ او گفت. «خب، ما هر چهار سال یک بار مشاوره داریم. به این می گویند انتخابات. و اگر از کاری که ما انجام می‌دهیم خوشتان نمی‌آید، این شانس شما برای تغییر است.”

کولیر گفت که این اقتدار در تسریع توسعه مسکن در آژاکس “بسیار مفید” بوده است. در یک مورد، او از آنها برای تصویب حداکثر 62 طبقه برای دو برج مسکونی در نزدیکی یک ایستگاه GO Transit استفاده کرد، حتی اگر در طرح رسمی شهر حداکثر 25 طبقه وجود داشته باشد. در مورد دیگری، یک توسعه آپارتمان تغییراتی را در پروژه ایجاد کرد که منجر به از دست رفتن برخی از فضاهای پارکینگ شد و Collier از اختیارات استفاده کرد تا مطمئن شود که پروژه مجبور نیست از طریق تابلوی تعدیل بازگردد.

مت سیسکو، شهردار سنت کاترینز، که چندین بار از این اختیار استفاده کرده است، از جمله به کارکنان دستور داده است که توسعه برنامه را در اولویت قرار دهند، گفت که استقبال از مقامات تا حد زیادی مثبت بوده است، اگرچه او تردید برخی افراد را درک می کند.

تبلیغات 8

محتوای مقاله

او گفت: «زمانی که قدرت‌ها وارد شدند، سردرگمی زیادی در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی ممکن است باشند وجود داشت.

“من از افرادی از صنعت توسعه داشتم که جلو آمدند و گفتند، “خب، می دانید، من با این مشکل مواجه شده ام. من به شما نیاز دارم که از قدرت قوی خود به عنوان شهردار برای عبور از این لحظه استفاده کنید.» مانند این است که «نه، آقا، مشکل شما (مربوط به) آیین نامه ساختمان است و شما واقعاً باید قوانین ساختمان را رعایت کنید. من نمی توانم آن را رها کنم.”

Leanne Caron، عضو شورای Guelph از جمله کسانی است که از این روند ناراحت هستند. شهردار گوئلف، Cam Guthrie چندین بار از این اختیار استفاده کرده است، از جمله برای هدایت کارکنان به مطالعه یک کمپ ساختاریافته که شامل خانه‌های کوچک می‌شود، و کارون گفت که او از آنچه که برای استفاده از آن استفاده کرده، حمایت می‌کند، نه از اختیارات استفاده واقعی.

تبلیغات 9

محتوای مقاله

وی گفت: به نظر من هیچ یک از کارهایی که شهردار با استفاده از اختیارات قوی شهردار انجام داده است، با حمایت همه جانبه شورا اتفاق نمی افتد.

“همه ما انتخاب شدیم تا در مسیری که جامعه ما به آن می‌رود، نظر بدهیم، و این همان چیزی است که قانون شهرداری برای انجام آن طراحی شده است، به طوری که قدرت، قدرت در جمع است، نه قدرت یک نفر.”

گاتری گفت که در مورد گزارش اردو، بخشنامه او مرحله بحث شورا را دور می زند که آیا آنها می خواهند گزارش انجام شود یا خیر، اما در نهایت شورا و جامعه پس از ارائه گزارش همچنان در مورد موضوع بحث می کنند.

او گفت: «اگر می‌خواستیم به خانه‌های کوچک نگاه کنیم، به نظر من، مشکل زمان بسیار بزرگی وجود داشت. “ما باید آنها را قبل از رسیدن زمستان سفارش داده و/یا بسازیم.”

تبلیغات 10

محتوای مقاله

گاتری همچنین خاطرنشان کرد که اختیارات مربوط به پرسنل را تفویض کرده است و گفت که جدایی بین جنبه های اداری و سیاسی تالار شهر مهم است.

انجمن مدیران شهرداری، کارمندان و خزانه داران انتاریو، که نماینده متخصصان شهرداری است، گفت که بیش از نیمی از شهرداران قدرتمند قدرت انتصاب مدیر ارشد اداری و حدود 35 درصد از آنها قدرت انتصاب روسای بخش را حفظ کردند.

مدیر اجرایی دیو آرباکل گفت: «از ابتدا، ما در مورد امکان سیاسی کردن خدمات عمومی شهری بسیار نگران بودیم و همچنان نگران هستیم.

فرض کنید CAO مستقیماً توسط شهردار استخدام شده است. این کارمندان تعجب می کنند که وفاداری آن شخص به طور بالقوه کجاست. آیا برای کل شهرداری است؟ آیا به شورا بستگی دارد؟ فقط شهردار است؟»

لین دولین، شهردار اینیسفیل، از جمله شهردارانی است که علاقه ای به دریافت اختیارات نداشته و فراتر از آنچه قانون می خواهد، مانند مسئولیت بودجه، از آنها استفاده نکرده است. او هر چیزی را که می توانست به او واگذار کرد.

او می‌گوید: «من همیشه از آن دسته افرادی بودم که فکر می‌کردم اگر می‌خواهی سریع بروی، تنها برو، اگر می‌خواهی دور بروی، با هم برو.

“فقط فکر می کنم شما فقط با این فرصت ها می توانید تا آنجا پیش بروید زیرا با موانعی روبرو خواهید شد. بنابراین من مطمئن هستم که اگر ایده خوبی باشد، می‌توانم پنج نفر از نه عضو هیئت مدیره خود را متقاعد کنم که این ایده خوبی است.»

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید