برندهای شیر گیاهی فراخوان شده باید با عذرخواهی اعتماد را بازگردانند


محتوای مقاله

تورنتو – کارشناسان بازاریابی می‌گویند دو برندی که اخیراً مجبور شده‌اند شیرهای گیاهی آلوده به لیستریا را به خاطر بیاورند، ممکن است بتوانند از یک شیوع مرگبار نجات پیدا کنند، اما باید به سرعت عمل کنند تا اعتماد مصرف‌کنندگان را دوباره به دست آورند.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

آنها می گویند Danone و Walmart باید فوراً به ترتیب برای محصولات Silk و Great Value فراخوان شده عذرخواهی کنند و به طور خاص به مردم بگویند که برای رفع این وضعیت چه می کنند.

دیوید پولارو، مدرس بازاریابی در دانشکده بازرگانی Schulich دانشگاه یورک، در ایمیلی نوشت: “من هنوز از Danone عذرخواهی دریافت نکرده ام، به این معنی که آنها در حال حاضر از نظر مدیریت بحران عقب هستند.”

توصیه پولاری یک روز پس از آن منتشر شد که وزارت بهداشت انتاریو فاش کرد دو مورد مرگ در این استان به مصرف 18 نوشیدنی گیاهی از جمله جو دوسر، بادام و شیر نارگیل مرتبط است. پانزده نفر نام سیلک و سه نفر نام تجاری Great Value را داشتند.

12 نفر، از جمله 10 نفر در انتاریو، یک نفر در کبک و یک نفر در نوا اسکوشیا، پس از مصرف محصولاتی که برای اولین بار در 8 ژوئیه فراخوان شده بودند، بیمار شدند.

محتوای مقاله

تبلیغات 3

محتوای مقاله

کارشناسان بهداشت می گویند که افراد ممکن است تا دو ماه پس از خوردن غذای آلوده به لیستریا مبتلا شوند.

“این کابوس هر شرکتی است. پولارو گفت: هیچ شرکتی نمی‌خواهد مسئول مرگ مردم پس از مصرف محصولات خود باشد، اما این همان چیزی است که در اینجا اتفاق افتاد.

اما حقیقت غم انگیز این است که شرکت ها توسط مردم اداره می شوند و مردم اشتباه می کنند. شرکت‌ها قبلا اشتباهات غم انگیزی مرتکب شده‌اند و توانسته‌اند از آنها خلاص شوند.”

والمارت به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد، و جنیفر وینسنت، رئیس ارتباطات Danone کانادا، روز پنجشنبه به سوالاتی درباره اینکه آیا شرکت عذرخواهی خواهد کرد یا اقداماتی که برای اصلاح این وضعیت انجام خواهد داد، پاسخی نداد.

او مطبوعات کانادا را به بیانیه ای از فردریک گیچارد، رئیس Danone کانادا در روز چهارشنبه ارجاع داد که شیوع این بیماری را “ویرانگر” خواند. او “تسلیت صمیمانه” خود را به کسانی که از شیوع این بیماری آسیب دیده اند ابراز کرد و گفت که این شرکت محصولات آسیب دیده را از قفسه های فروشگاه ها خارج کرده است.

تبلیغات 4

محتوای مقاله

وینسنت روز جمعه افزود که این شرکت با آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا برای بررسی “کاملا” این موضوع همکاری می کند.

یک صفحه پرسش‌های متداول در وب‌سایت این شرکت می‌گوید که محصولات Silk فراخوان شده توسط یک مرکز تولیدی شخص ثالث ساخته شده‌اند، اما Danone مشخص نکرده است که چه کسی سایت را اداره می‌کند.

جوآن مک‌نیش، دانشیار دانشگاه متروپولیتن تورنتو که متخصص بازاریابی است، گفت: شرکت‌های درگیر در شیوع بیماری باید سریعاً برای مهار این مشکل اقدام کنند.

او در ایمیلی گفت: «آنها باید تولید را متوقف کنند، ماشین‌ها را برای تمیز کردن عمیق آنها جدا کنند و تأسیسات تولید را به طور کامل تمیز کنند. این شرکت‌ها مرتباً آزمایش می‌کنند، اما من پیشنهاد می‌کنم بیشتر آزمایش کنند.»

تبلیغات 5

محتوای مقاله

اطمینان عمومی نیز مهم است. این ممکن است شامل صحبت با رسانه ها و ارسال پست در رسانه های اجتماعی در مورد اقدامات اصلاحی آنها باشد.

این کتاب بازی Maple Leaf Foods در سال 2008 است که لیستریا در اغذیه فروشی های این شرکت ردیابی شد. 22 نفر جان باختند و تعداد بیشتری مبتلا شدند.

پولارو به یاد می آورد که مایکل مک کین، مدیر اجرایی آن زمان، یک عذرخواهی صمیمانه ارائه کرد، تصمیم گرفت متوجه شود چه اشتباهی رخ داده است و متعهد شد که اجازه ندهد این اتفاق دوباره تکرار شود.

«اگر Danone می‌خواهد به مسیر خود بازگردد و اعتماد مصرف‌کننده را بازگرداند، باید صفحه‌ای از کتاب بازی مایکل مک‌کین را بردارید: ما خراب کردیم. متاسفیم. و ما قول می دهیم که این هرگز تکرار نخواهد شد.”

هنگامی که از Maple Leaf در مورد فراخوان اخیر پرسیده شد، روزنامه کانادایی به صفحه ای ایمنی در وب سایت خود اشاره کرد که در آن برخی از اقداماتی که برای جلوگیری از فاجعه دیگری انجام داده است، توضیح می دهد. این اقدامات شامل بازرسی‌های «تهاجمی» از تأسیسات تولید و همچنین سواب‌گیری منظم و سالم‌سازی تأسیسات و تجهیزات تولیدی است.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

ویدیوهای توصیه شده

بارگذاری...

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

این شرکت گفت که بیش از 478000 آزمایش را در سال 2023 برای اندازه گیری کیفیت و ایمنی محصول، از جمله تشخیص آلرژن ها، میکروارگانیسم ها و پاتوژن ها انجام داده است.

اگر برندهایی که شیرهای گیاهی را به خاطر می آورند، این کار را به سرعت انجام ندهند، مک نیش پیشنهاد کرد که رقبا در حال دور زدن هستند.

او گفت: «آنها از این فرصت برای جذب فضای قفسه و تبلیغ محصولات خود استفاده خواهند کرد. این فرصتی است برای این برندها تا در غیاب ابریشم در قفسه، سهم بازار را به دست آورند.

مک‌نیش گفت که مبارزه با آنها از طریق اطمینان دادن به مردم در مورد ایمنی محصولشان و شاید حتی ارائه کوپن‌های با ارزش برای تشویق مصرف‌کنندگان به امتحان مجدد شیرشان، راه درازی خواهد داشت.

– با فایل هایی از نیکول ایرلند

محتوای مقاله

دیدگاهتان را بنویسید